oobe.pl

 

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

Trwaja prace modernizacyjne. Chwilowo nie mozna dodawac postow i brakuje polskich znakow. Przepraszam za utrudnienia. Pracujemy nad tym

> Sposoby Na Ld?
Patjar
post 13.01.2008 - 09:03
Post #1


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


Jakie wy macie sprawdzone sposoby na LD? Ile razy dzieki tej metodzie mieliscie LD? Jak sie czujecie podczas LD?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 20)
MetaPsyche
post 13.01.2008 - 09:48
Post #2


Niepoprawny racjonalista
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 51

Notatnik


Gdy jest zastój w LDekach polecam po?wiczy? tzw. "?wiadomo?? ?wiadka" - chodzi o to, ?eby w ci?gu dnia jak najcz??ciej wy??cza? my?lenie i skupia? si? na bod?cach wzrokowych i s?uchowych. W po??czeniu z ok 10 TRkami wykonywanymi w ci?gu dnia, zawsze po ok 3 dniach mam LD "bardzo wysokiej jako?ci".... chocia? dawno nie próbowa?em ;]
To odno?nie pierwszych dwóch pyta?

Co do trzeciego:
W LD czuj? si? normalnie - jak w real, poza ma?ym szczegó?em - odczuwam lekk? eufori?, która nieraz jest odczuwana jeszcze przez spor? cz??? dnia po przebudzeniu (w przypadku tych LDków "wysokiej jako?ci")
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patjar
post 13.01.2008 - 11:33
Post #3


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


aha :d

ale chodzi mi tez o to jak sie czujemy o stan wewnetrzny, nie tylko "jak w realu", ale tez czy czujemy jakis smutek (???), moze radosc, zazdrosc??

PS:
co to sa te TRK i bodzce? Jak sie na tym skupiac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MetaPsyche
post 13.01.2008 - 12:09
Post #4


Niepoprawny racjonalista
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 51

Notatnik


CYTAT(Patjar @ 13.01.2008 - 11:33) *
ale chodzi mi tez o to jak sie czujemy o stan wewnetrzny, nie tylko "jak w realu", ale tez czy czujemy jakis smutek (???), moze radosc, zazdrosc??

jak pisa?em - ja czuj? lekk? eufori?, czyli inaczej mówi?c niczym nie uzasadnion? rado??.


CYTAT(Patjar @ 13.01.2008 - 11:33) *
co to sa te TRK i bodzce? Jak sie na tym skupiac?

TR - test rzeczywisto?ci. Polega to na tym, ?e sprawdzasz czy przypadkiem nie ?nisz. Mo?esz to zrobi? na wiele sposób, tzn. np. rozejrze? si? i zastanowi? czy wszystko wygl?da normalnie, czy inaczej mówi?c czy przypadkiem nie zobaczy?e? czego?, co w rzeczywisto?ci nie mo?e sie zdarzy?. Mo?esz te? np. si?? woli spróbowa? zmieni? kolor jakiego? przedmiotu (testy z kolorami s? do?? ciekawe, bo gdy prubujesz zmieni? kolor jakiego? przedmiotu we ?nie i ci si? udaje, to jest to do?? widowiskowe zdarzenie ;] )
Bod?ce - w uzytym tu kontek?cie po prostu doznania. Chodzi o to, ?eby? skupi? si? na obrazie jaki rejestrujesz i d?wi?kach jakie s?yszysz, skupiaj?c na nich ca?? swoj? uwag?, ale spróbuj to robi? bez wysi?ku. Skup na nich (bod?cach) tylko tyle uwagi ile jest konieczne, aby wyciszy? umys?, to jest zlikwidowa? my?li. Je?li jednak si? pojawi?, to obserwuj je nie podsycaj?c ani rozwijaj?c ich. Po prostu obserwuj .... hmm.... "o czym mówi?".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VVi
post 13.01.2008 - 16:35
Post #5


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 76

Notatnik


Proponuj? równie? ?wiczenia koncentracji i samo?wiadomo?ci. Tzn koncentrowa? si? na punkcie w przestrzeni jak najd?u?ej bez zwracania uwagi na my?li. Samo?wiadomo?? to co? w rodzaju koncentracji tyle ?e w tym przypadku chodzi o uwa?no?? tego co si? dzieje, tak jakby? chcia? rozla? swoj? ?wiadomo?? poza swoje cia?o fizyczne - ci??ko to opisa?. Po prostu uwa?aj na to co robisz, co si? dzieje wokó?, odczuwaj przestrze? w której jeste?. Ja kiedy? jak robi?am takie ?wiczenia, to bez ?adnych TR u?wiadamia?am sobie we ?nie, ?e ?ni?. Ale te ?wiczenia pomagaj? nie tylko w uzyskaniu LDków, ale ogólne w byciu Tu i Teraz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1 Dzięki VVi za ten przydatny wpis:
klucznik
duszek-stiv
post 13.01.2008 - 18:49
Post #6


Znajomy Rodziny
****
Grupa: Podró?nicy



Galantamine lub Calea zacatechichi
link do strony która opisuje co to Galantamine
http://www.dreamamins.com/
http://www.dreamamins.com/galantamine.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MetaPsyche
post 13.01.2008 - 18:52
Post #7


Niepoprawny racjonalista
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 51

Notatnik


no prosz? kolejny cz?onek listy ONEIRO :>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duszek-stiv
post 13.01.2008 - 18:53
Post #8


Znajomy Rodziny
****
Grupa: Podró?nicy



CYTAT(MetaVirus @ 13.01.2008 - 18:52) *
no prosz? kolejny cz?onek listy ONEIRO :>

normalnie jasnowidz :) ?oooooooo :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patjar
post 14.01.2008 - 16:42
Post #9


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


dzieki wam :D


PS:
CYTAT
Gdy jest zastój w LDekach polecam po?wiczy? tzw. "?wiadomo?? ?wiadka" - chodzi o to, ?eby w ci?gu dnia jak najcz??ciej wy??cza? my?lenie i skupia? si? na bod?cach wzrokowych i s?uchowych. W po??czeniu z ok 10 TRkami wykonywanymi w ci?gu dnia, zawsze po ok 3 dniach mam LD "bardzo wysokiej jako?ci".... chocia? dawno nie próbowa?em ;]
To odno?nie pierwszych dwóch pyta?


ale jak to? Czyli wystarczy ze sprawdze 10 razy w dniu czy moge oddychac przez zacisniety nos i mam za 3 dni LD?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptysiek
post 15.01.2008 - 14:33
Post #10


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 70

Notatnik


CYTAT(MetaVirus @ 13.01.2008 - 10:48) *
Gdy jest zastój w LDekach polecam po?wiczy? tzw. "?wiadomo?? ?wiadka" - chodzi o to, ?eby w ci?gu dnia jak najcz??ciej wy??cza? my?lenie i skupia? si? na bod?cach wzrokowych i s?uchowych. W



o to w moim przypadku moze sie sprawdzic bo dosyc czesto sie "zawieszam" ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kelme
post 15.01.2008 - 17:49
Post #11


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


Mi bardzo pomaga wieczorna afirmacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patjar
post 15.01.2008 - 17:56
Post #12


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


wasnie, afirmacja. Kiedys ukladalem proste piosenki o kolegach ktorych nie lubilem ,ale juz troche wyszedlem z wprawy. Moze macie jakis fajny tekscik do "Quo Vadis Domine - dok?d zmierzasz Panie?" Micha?a Bajora?

PS:
link do piosenki: http://maczo1232.wrzuta.pl/audio/qnlqhY9NE...uo_vadis_domine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grej3333
post 16.01.2008 - 09:24
Post #13


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 1



''ale jak to? Czyli wystarczy ze sprawdze 10 razy w dniu czy moge oddychac przez zacisniety nos i mam za 3 dni LD?''
Heh jak droga do LD by?a by taka prosta to LD by?o by jednym z latwiejszych do wykonania odmiennym stanem [poza]
To zalezy od ciebie , kazdy inaczej ( szybciej lub wolniej ) osi?ga stan swiadomosci podczas marzenia sennego.
Jednym moze to zajac 1dzien innym tydzien a jeszcze innym nawet kilka lat.
To nie ma byc takie zwyk?e zatkanie nosa Ty masz wmówic w siebie ze snisz teraz postaraj sie wyobrazic siebie ( wykonujac RT ) ze jestes we snie, poczuj t? rado??, wolnosc i nieograniczenie. Jezeli przez chwile naprawde zw?tpisz czy to jawa czy sen bedzie to oznak? iz RT zosta? poprawnie wykonany.
RT wykonane jw. jest najefektywniejsze. Dzieki niemu umys? podczas snu odrazu wyczuje ze cos nie gra.
Nieraz mia?em sen w którym zrobilem RT nieswiadomie i dalej snilem bez wiedzy ze to sen. Dlaczego?
RT które wykonywalem na jawie by?y robione ''za szybko'' po prostu podchodzilem , zatykalem nos i mówilem
- Czy teraz snie? I konczylem test. Takie wykonywanie RT jest bezsensu , trzeba si? zastanowic , porozmyslac, i wyobrazic siebie jakbys by? we snie.

POWODZENIA! ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1 Dzięki grej3333 za ten przydatny wpis:
klucznik
MetaPsyche
post 16.01.2008 - 10:31
Post #14


Niepoprawny racjonalista
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 51

Notatnik


CYTAT(ptysiek @ 15.01.2008 - 14:33) *
o to w moim przypadku moze sie sprawdzic bo dosyc czesto sie "zawieszam" ;)


zawieszki to co? innego ;]
Tutaj chodzi o to, ?eby zachowa? koncentracje i ?wiadomo??.

CYTAT
ale jak to? Czyli wystarczy ze sprawdze 10 razy w dniu czy moge oddychac przez zacisniety nos i mam za 3 dni LD?

Jakby to powiedzie?..... Tak, ale nie do ko?ca ;]
Musisz do tego jak najcz??ciej by? "Tu i teraz", czyli robi? to co pisa?em z tymi bod?cami. Mi po 3 dniach takiej mieszanki zazwyczaj LDki wychodz?. S? pewne efekty uboczne je?li przesadzisz z tym skupianiem si? na bod?cach (tzn po 10 godzinach takiej zabawy), ale ogólnie metod? polecam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patjar
post 16.01.2008 - 17:02
Post #15


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


a moglbus jasniej wytlumaczyc ta metode z bodzcami? bo nie do konca rozumiem.

PS:

CYTAT
''ale jak to? Czyli wystarczy ze sprawdze 10 razy w dniu czy moge oddychac przez zacisniety nos i mam za 3 dni LD?''
Heh jak droga do LD by?a by taka prosta to LD by?o by jednym z latwiejszych do wykonania odmiennym stanem [poza]
To zalezy od ciebie , kazdy inaczej ( szybciej lub wolniej ) osi?ga stan swiadomosci podczas marzenia sennego.
Jednym moze to zajac 1dzien innym tydzien a jeszcze innym nawet kilka lat.
To nie ma byc takie zwyk?e zatkanie nosa Ty masz wmówic w siebie ze snisz teraz postaraj sie wyobrazic siebie ( wykonujac RT ) ze jestes we snie, poczuj t? rado??, wolnosc i nieograniczenie. Jezeli przez chwile naprawde zw?tpisz czy to jawa czy sen bedzie to oznak? iz RT zosta? poprawnie wykonany.
RT wykonane jw. jest najefektywniejsze. Dzieki niemu umys? podczas snu odrazu wyczuje ze cos nie gra.
Nieraz mia?em sen w którym zrobilem RT nieswiadomie i dalej snilem bez wiedzy ze to sen. Dlaczego?
RT które wykonywalem na jawie by?y robione ''za szybko'' po prostu podchodzilem , zatykalem nos i mówilem
- Czy teraz snie? I konczylem test. Takie wykonywanie RT jest bezsensu , trzeba si? zastanowic , porozmyslac, i wyobrazic siebie jakbys by? we snie.

POWODZENIA! ;)


a co ty rozumiesz piszac: "zastanowic, porozmyslac, wyobrazic sobie..."? Moze dlabys mi sposob jakim ty to robisz :D bylbym wdzieczny :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grej3333
post 17.01.2008 - 12:24
Post #16


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 1



No ok. Jestes na jawie dajmy na to idziesz do szko?y. Wykonujac RT [NIE] wykonuj go rutynowo ( zatkanie nosa ''e to nie sen'' i juz ) Sta? , porozgl?daj sie czy wszystkie przedmioty w twoim otoczeniu s? na swoim miejscu czy aby nie zmienily polozenia bad? dziwacznie wygl?daja. Spytaj siebie samego ''Czy to sen''?
Przez chwile próboj oszukac twoja swiadomosc i wamawiaj sobie ze to co widzisz to sen, kreacja twojego umys?u... Wczuj sie w to mocno , powinno to trawac jakies 20 sek ( czas orientacyjny ) poczym dopiero bada? czy na 100% to nie sen , poprzez rózne techniki które na pewno juz znasz (grawitacja,przechodzenie przez sciany,latanie itd. )
Ps. Czasami niez?e s? z tym RTkami zabawy. Nieraz ide sobie spokojnie na trening jest juz ciemno , wiatr i cz?sto jak dobrze sobie wmówie a nie sprawdzam czy to sen to czuje si? jak we ?nie. Po chwili robie RT które upewnia mnie ze to jawa ;) szara rzeczywisto??.

I jezeli b?dziesz zainteresowany to Poczytaj na temat LILD* ( dobrze mówie? Pami?? mam dziuraw? ;) )

*LILD - Technika do osi?gni?cia LD ( moim zdaniem jedna z lepszych i ciekawych )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majster
post 17.01.2008 - 13:34
Post #17


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 322



CYTAT(grej3333 @ 17.01.2008 - 12:24) *
I jezeli b?dziesz zainteresowany to Poczytaj na temat LILD* ( dobrze mówie? Pami?? mam dziuraw? ;) )

*LILD - Technika do osi?gni?cia LD ( moim zdaniem jedna z lepszych i ciekawych )


Zale?y o jakiej mówisz, bo równie dobrze mog?e? my?le? o WILD albo MILD... po co se zawraca? g?ow? tym nazewnictwem skoro efekt wci?? ten sam. ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grej3333
post 17.01.2008 - 13:48
Post #18


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 1



Chcia?em tylko pomóc a w tym przypadku nazewnictwo jest chyba trafne chodzi?o mi o
LILD By kolega Patjar mógl bez trudu znalezc t? technike np. w wikipedia ;)
Przed chwila przypomnia?em sobie technike która da?a mi o bardzo dobrej jakosci LDk.
technika ta nazywa sie ''Spacerek''
Wykonujemy j? nastepuj?co:
K?adziemy sie normalnie spac , lub jezeli ktos jest strasznie napalony to moze po 4 godzinach snu.
K?adziemy sie i wizualizujemy swoje stopy idace po betonie.
Wizaulizuj dokladnie jak beton b?d? asfalt przesuwaja sie wraz z ruchem twoich nóg.
Technika ta jest efektywna gdyz mózg nie musi generowac odrazu ca?ego swiata snu tylko jego czesc w tym przypadku nogi i pod?oze po którym chodzisz.
Czesto jest tak ze jak juz jestes w LD nagle podniesiesz g?owe i zobaczysz pi?kny swiat a swiadomosc b?dzie 100-procentowa.
Bardzo fajna technika moim zdaniem a efekty widac juz po pierwszym razie ;)
polecam wypróbowania i pozdrawiam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patjar
post 17.01.2008 - 15:01
Post #19


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy

Notatnik


dzieki sprobuje i RT i LILD. Patrzylem tez na inne metody. Podoba mi sie UILD i TILD :D za to SILD jest nie do przyjacia ;]

GREJ: a ty dzieki ktorej metodzie masz LD najczesciej?

PS:
aha, ale tak serio to chyba nieduzo mi pomoze LILD, bo ja zadko mam sny o tym, jak czytam jakies teksty :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majster
post 17.01.2008 - 15:32
Post #20


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podró?nicy
Punkty prestiżu: 322



LILD - SRILD. :P
Ja mam jedn? niezawodn? technik?, ?wiadome wchodzenie w sen przez wizualizacj? (co mnie obchodzi jakim skrótem inni nazywaj?) a gdy wizualizacja ju? zaczyna by? naprawd? realna to powtarzam sobie, s?owa "wiem, ?e to sen" - jak dla mnie 100 % skuteczno??. Stosuje j? nad ranem po przebudzeniu. A na codzie? robie RT daj? efekty ju? po 2 dniach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Drahel
post 19.01.2008 - 01:22
Post #21


Cz?onek Rodziny
******
Grupa: Podró?nicy



Sposobów na LD jest na prawd? du?o. Na mnie przynajmniej najlepiej dzia?a sugestia czyli tak zwana technika MILD. Wa?ne jest tylko to co sobie sugerujesz no i musisz w to uwierzy?. Mo?e troch? odejd? od tematu, ale kilka razy zasugerowa?em sobie co? w stylu: "Kiedy wyjd? ze swojego chc? mie? tego pe?n? ?wiadomo??". Mi?dzy LD a oobe nie ma du?ej ró?nicy wi?c pomy?la?em ?e mo?e to zadzia?a :P No i uda?o si? jak do tond 2 razy xD Odzyska?em ?wiadomo?? i czu?em ?e si? poruszam otwieram oczy i jestem po za cia?em :D Ka?de takie wyj?cie ko?czy?o si? parali?em, ale to inna bajka xD
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic

 

Wersja Lo-Fi OOBE Porady Roberta Monroe Porady Brucea Moena Porady Darka Sugiera Kontakt Park