oobe.pl

 

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Przenoszenie świadomości, ćwiczenie koncentracji i wizualizacji
6umerang
post 26.03.2008 - 09:42
Post #1


Dziadek do ożehuf
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 84

Notatnik


O dział mentalnych podróży parę osób walczyło a teraz stoi pusty, bo podróże mentalne albo są uważane za zbyt banalne albo zbyt trudne, więc przygotowałem dosyć zabawne ćwiczenie, które może stanowić namiastkę podróży a jednocześnie wyćwiczyć koncentrację, wizualizację a być może faktyczną podróż w pełni świadomą i na zawołanie.

Całe ćwiczenie jest prostej konstrukcji:

Podczas różnych codziennych czynności należy przenosić świadomość do punktów oddalonych od ciała.
Brzmi może jak oobe, ale nie ma z tym związku - całe ćwiczenie wykonuje się podczas pracy przy komputerze, obiadu, spaceru, leżenia, jazdy autobusem (nie samochodem).

Przykład:

Siedzę teraz i piszę tego posta, ale przerzuciłem świadomość do punktu 1,5 metra ponad moją głową i z tego punktu obserwuję siebie, widzę więc z góry jak piszę posta i jednocześnie widzę i czuję siebie "realnego":)

Na początku wybierajcie punkty dosyć proste - 1,5-3 m za sobą, nad sobą, z boku -- potem spróbujcie przed sobą. Jak będzie wam coraz łatwiej utrzymywać świadomość poza ciałem zauważycie, że choć nadal czujecie swoje fizyczne ciało, to świadomość jest w punkcie przez was ustalonym i nie zwracacie już uwagi na widok z prawdziwych oczu lub po prostu dominuje widok z punktu świadomości.

Dopóki nie nabierze się w tym wprawy, lepiej wykonywać to ćwiczenie podczas bezpiecznych czynności a spacer niech odbywa sie po lesie, parku a nie na ruchliwej ulicy, gdzie was zniesie.

Dalej.

Kiedy przesuwanie świadomości do 3m będzie już łatwizną przesuwajcie ją dalej - podczas spaceru umieśćcie ją na dachu jakiegoś budynku, na drzewie kawałek dalej, czy jeszcze gdzieś indziej i obserwujcie siebie dopóki widzicie - jak tylko zaistnieje ryzyko zgubienia swego ciała, to przeskakujcie świadomością po kolejnych oddalonych punktach, ale zawsze by wyraźnie widzieć co się dzieje.

Pozostaje tylko jedna rzecz -- czy można opanować to przesunięcie świadomości do takiego stopnia, że można zamknąć oczy podczas spaceru i widzieć tylko świadomością będącą poza ciałem? Jestem też ciekawy teorii Zbyszka na owe przeniesienie świadomości... hmm.. świadome.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4 Dzięki 6umerang za ten przydatny wpis:
Hashal, klucznik, MadziaKK, nosołamacz
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 20)
newtotheworld
post 26.03.2008 - 11:00
Post #2


Częsty Gość Rodziny
**
Grupa: Podróżnicy

Notatnik


spróbujcie takiego przeniesienia świadomości, kiedy coś was zacznie swędzieć, np. nos - przestaje:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guest_starr_*
post 26.03.2008 - 14:33
Post #3




Guests
Punkty prestiżu:



Gdy zacznie sie kurs wtedy pojawi się wiecej materiałów.Btw dzisiaj o 21:00 na chacie spotykamy sie znowu by o tym porozmawiac- jakie cwiczenia nalezaloby zamiescic itd. Kazdego zainteresowanego kto chce cos dodac lub po prostu poczytac -zapraszam.
Mnie bardzo ten temat zajmuje i ciesze sie, że nie siedzę w tym sam. Dobry temat- lepiej niech będzie tylko parę takich podobnych niz cała masa nic nie wnoszących.
Podobnych ćwiczeń już próbowałem. Możliwosci jest naprawdę dużo: np postawcie przed soba szklankę. Długo na nią patrzcie , potem zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, ze znajdujecie się wewnątrz tej szklanki. Wyobraźcie sobie, że jesteście o wiele mniejsi niż teraz.
Usiądźcie sobie w ruchliwym miejscu, trochę sie wyciszcie i zacznijcie obserwować przechodzących ludzi. Spróbujcie zobaczyć otoczenie ich oczami, spróbujcie sobie wyobrazić, że słyszycie ich myśli. Na chwilę stańcie się tymi ludźmi. Pobawcie sie swoją wyobraźnią. Wyobraźcie sobie, że jesteście lecącym ptakiem patrzącym w dół na okolicę.
Skupcie sie na miejscu na ktym siedzicie i wyobraźcie sobie, że was nie ma. Wszystko toczy się jak zawsze a Ty nie istniejesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6umerang
post 26.03.2008 - 14:51
Post #4


Dziadek do ożehuf
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 84

Notatnik


Starr - doskonałe przykłady innych zabaw z wizualizacją, czy przeniesieniem świadomości, co ciekawe, to potrafi nieźle wkręcić i nakręcić człowieka, zastanawiające skąd nasz mózg wie jak my wyglądamy z perspektywy ptaka, albo dachu - prawda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guest_starr_*
post 26.03.2008 - 15:03
Post #5




Guests
Punkty prestiżu:



Sceptyk od razu by odpowiedział, że dzieki np filmom z których zapamiętaliśmy podobne sceny lotu.
W wielu systemach istnieje teoria , ze wszystko jest połączone a odrębność jednostki to tylko iluzja. To by tłumaczyło choćby jasnowidzenie, przekazy mentalne czy wszystko inne co zaprzeczałoby separacji naszej świadomości od wszystkiego wokoło. Pytanie: jak odczuć te wszystko łączące ścieżki i podążać po nich świadomością gdziekolwiek ma się ochotę ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6umerang
post 28.03.2008 - 01:39
Post #6


Dziadek do ożehuf
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 84

Notatnik


CYTAT(starr @ 26.03.2008 - 15:03) *
Sceptyk od razu by odpowiedział, że dzieki np filmom z których zapamiętaliśmy podobne sceny lotu.


Jestem sceptykiem, ale już spory kawał czasu nie mam racjonalnego wytłumaczenia - przecież szamani nie oglądają filmów, a dawniej filmy nie prezentowały takiego poziomu by można było zobaczyć ujęcia z lotu ptaka...

Rozumiem, że np. gdy w podróży mentalnej unoszę się nad swoim domem, to mógłbym znać choćby trochę perspektywę, bo i byłem na dachu i z okna mam widok pod kątem, a nawet oglądałem przecież chatę w google maps, zumi i innych mapach - więc jako tako wiem, jak wygląda, ale skąd wiem jak wygląda ulica i ja w tym miejscu z dachu innego budynku? Głupio by było sprawdzać to - trzeba by wejść na dach owego budynku i poszukać jakichś szczegółów na nim, które by to potwierdziły, ale nie będę komuś wchodził na chatkę :) Nie mniej jednak w wolnych chwilach pomyślę nad tym oraz możliwościami takich miejsc i układów, gdzie byłaby możliwa jakaś weryfikacja terenu a sam teren nie byłby domyślnie dostępny... jakieś pomysły? Chodzi o wykluczenie możliwości wcześniejszego wejścia do tego miejsca fizycznie - jak np. dach domu obcych nam ludzi - wiadomo, że nie ma możliwości wejścia komuś na dach, czy coś takiego...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Meshu
post 28.03.2008 - 19:56
Post #7


Pisać na PW jak chcecie GG.
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 40

Notatnik


czyli mamy przenosić świadomość, nie zamykając realnych oczu? Jak to jest możliwe... Czyli to jest tylko wychodzenie wyobraźnią... W wyobraźni wszystko można wykreować, smak, węch, dotyk, wzrok itd... Troche to dziwne, ale fajne xD :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majster
post 28.03.2008 - 23:52
Post #8


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 322



6umerang, ksywa jest fajna, podoba mi sie i wyszystko byloby fajnie... gdyby nie jedna rzecz. Chyba nie sądzisz, że uwieże/ uwieżymy iż widzisz siebie w ten sam sposób, w który postrzegają Cię inni. Pomijając ten fakt, chyba nie sądzisz, że widisz siebię nawet z perespektywy, w ten sam sposób jak wyglądasz naprawdę. Jeśli zgłębiłeś LD to powinieneś wiedzieć, że oglądanie 'siebie' w jakikolwiek sposób po tamtej stronie i/lub za pomocą tamtych zmysłów będzie odbiegało od rzeczywistości w sposób znaczący.
I teraz pomyśl, ty mówisz, że widzisz siebie z tej perespektywny... czy naprawdę widzisz siebię? Czy to nie jest po prostu Twoja wyobraźnia, która może wykreować wszystko.
A jeśli tak rzeczywiście jest to czy mówienie o sugestiach z filmów (tematyce itp) nie jest bezpodstawne? Powiem więcej, nie widzisz siebię w tych wizjach lecz swoje wyobrażenie. Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6umerang
post 29.03.2008 - 03:20
Post #9


Dziadek do ożehuf
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 84

Notatnik


haha - dobre:)

Nigdzie nie stwierdziłem jednoznacznie co widzę, ale wiem jaki obraz mam przed oczami :) Napisałem też, że obraz się przenika - to w praktyce wygląda tak, że chcąc nie chcąc (przynajmniej mi - nie jestem specem) świadomość stara się co chwilę "wrócić" do ciała i normalnego widoku, co wydaje się logicznym, bo nasz kochany mózg ma problem, że widzi sam siebie.

Dalej: rozumiem - wyobraźnia - dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy można zamknąć oczy w nieznanym terenie i przejść z jakiegoś punktu A do punktu B na podstawie takiego przeniesienia świadomości.

Dalej: Co do oglądania siebie w ld, nie zauważyłem bym był jakiś zniekształcony, czy miał z tym problem, może to wynika z podróży mentalnych, gdzie "dostrajam się" poprzez dokładne przeglądanie w lustrze i zapamiętywanie ciała - who knows?

I na koniec jak to ktoś kiedyś rzekł (albo nie):

O shitfuck zigzag, wtf jizuzmuddachristfucker happend?!

---edit---
Zresztą, po kiego się rozpisuję - zamiast zadawać pytania sprawdź sam jaka jest odpowiedź i wszystko stanie się jasne.

-- łomatko znowu edite-ował--
Meshu, tak dokładnie, chodzi w tym ćwiczeniu przede wszystkim o trening koncentracji, wizualizacji i podróży będąc w pełni świadomym podczas codziennych czynności - otwarte oczy oczywiście, chodzi o sprawdzenie, kto dłużej wytrzyma - może tak powinienem napisać od razu - czy ty, jako twoja świadomosć, czy twój mózg jako organ a przy okazji można szukać i szperać, czy to prawdziwy widok, czy fałsz ;) To przede wszystkim dobre relaksujące ćwiczenie, które ćwiczy cierpliwość i wizualizację, może to coś więcej, ale przyjmijmy dla dobra Majstra i podobnych niedowiarków, że to taki 'aerobik świadomości' -- pomysły, które podał starr, też są super - motyw ze szklanką zrobiłem i fajna sprawa zerkać ze szklanki na siebie ,haha.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zbyszek
post 12.04.2008 - 01:35
Post #10


cialka.net
Ikona Grupy
Grupa: OOBE VIP
Punkty prestiżu: 976

Notatnik


Do tej pory ciesze się ze zrobiłem u Brusa 3 kursy.15 dni sprawdzaliśmy ze zdolnymi z całej Polski jak działają te mentalni.
W grupie wyglada to inaczej. Ludzie wchodzą w to jak w masło. Mialem troche farta bo udawalo mi sie wychodzic eterycznym i astralnym w miedzyczasie i spacerowac miedzy uczestnikami w sali- mialem porownanie . W mentalkach laczylem sie z innymi i uczestniczylem w ich snach. Przyznam sie wam ,ze jestem z natury sceptyczny na zabuj i gdy by nie setki wyjsc nie polapal bym sie nawet w czesci.Brus jest inzynierem i dba o rzetelne i rozsadne eksperymenty. Wrecz chorobliwie zabiega o ich systematyczne przeprowadzenie.Pilnuje szczegoly i wyklucza przypadek . Ta samo postawe ja pielegnuje. Latami nie chcialem uwierzyc w to co robilem.I wiecie co . Zamiast zastanawiac sie czy umysl musi wczesniej cos widziec by to odtworzyc to przeprowadzajmy tak eksperymenty by wykluczyc zbedne spekulacje.
Mentalki są super. Sa łatwe i dostarczają dowodów na obecność poza ciałem.

Hm ale pewnie znowu pisze nie na temat .pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6umerang
post 12.04.2008 - 22:26
Post #11


Dziadek do ożehuf
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 84

Notatnik


Nie - ja popieram całkowicie - solidne eksperymenty i rygorystyczna ocena służy i do tego daje motywację, by być lepszym - co po tym, że będziemy siebie samych oszukiwać - ja jestem mega sceptykiem i z natury wolę wierzyć naukowcom niż ezoterykom, ale jestem jednocześnie otwarty na trudne eksperymenty i testy, czy coś możliwe jest, czy nie a mentalka jest szczególna w swej skuteczności i jednoczesnej "prostocie" działania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ReCaLL
post 14.05.2008 - 21:43
Post #12


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 56

Notatnik


Mozliwe ze zdalne widzenie jest rezultatem przenoszenia swiadomosci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tosterr
post 24.09.2008 - 21:54
Post #13


Gość Rodziny
*
Grupa: Podróżnicy

Notatnik


fajny patent z tym ćwiczonkiem, a spróbujcie stanąć przed lustrem i patrząc ciąge wmawaić sobie że ten w lustrze to jednak ja i ze to nim widze tego przed lustrem :0 tez fajne,ale podobnież wpatrując sie w zwierciadło można źle skonczyć,ale to na inny temat juz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zbyszek
post 13.02.2009 - 18:07
Post #14


cialka.net
Ikona Grupy
Grupa: OOBE VIP
Punkty prestiżu: 976

Notatnik


Przy takim przesuwaniu swiadomosci w jakiś punkt musi się coś tam jeszcze wyciagnac z ciala, nie tylko substancja świadoma ale i jakieś ciałka- pojazd W innym wypadku nie będzie miał kto sobie uświadomić ze patrzy na siebie. Jak na razie to mi wszystko wskazuje, ze wytwarzamy swoje duplikaty astralno mentalne, mogące być nośnikiem cząstki swiadomosci, reszta substancji duchowej pozostaje w ciele.
Przebadałem ze znajomymi już to dosyć dokładnie to dziwo i nie stanowi to wlasciwie za bardzo tajemnicy.
Trochę mamy problem gdy nie wracają takie mysloksztalty- ciałka do domku, ale nawet wtedy da się znośnie żyć.
Robimy sobie automatycznie nowe i leci po staremu a Leon ma kolejna robotę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zbyszek
post 14.02.2009 - 15:33
Post #15


cialka.net
Ikona Grupy
Grupa: OOBE VIP
Punkty prestiżu: 976

Notatnik


A nie mogło to być uściśniecie spracowanej reki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Deamon Mormo
post 14.07.2009 - 11:40
Post #16


Przyjaciel Rodziny
*****
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 4

Notatnik


hmm chyba wszyscy swój główny punk świadomości mamy na poziomie głowy. Z reszta nic dziwnego , skoro są tam najważniejsze zmysły. Przeniesienia świadomości do innych głównych czakr (poza głową) może je znacznie pobudzić i np odblokować zatkane kanaliki. Ja gdy uczyłem sie przenoszenia świadomości to zapominałem o całym swoim ciele, istniał tylko punkt gdzie miała być świadomość, wyobrażałem go sobie i próbowałem poczuć. Po pewnym czasie ten punkt jest juz wyodrębniony i dobrze go czuć, może pojawić sie ciepło lub mrowienie. Fajny efekt daje też wtedy przesunięcie świadomości na inny punkt np z stopy do kolana. Czyje często jakby ten punkt szedł do kolana jakby ktoś mi palcem jechał :) Uczyłem sie tego w NEW Bruca Roberta, świadomość energii.

Jak poczuć świadomość energii najłatwiej ? zbliż swoje ręce od wewnętrznych stron ale nie dotykaj jedynie przybliżaj i oddalaj a po pewnym czasie poczujesz jakąś gęstą substancje miedzy rękoma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucidLve
post 15.01.2013 - 21:47
Post #17


Przechodzień

Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 2



CYTAT(Deamon Mormo @ 14.07.2009 - 11:40) *
[...]
Jak poczuć świadomość energii najłatwiej ? zbliż swoje ręce od wewnętrznych stron ale nie dotykaj jedynie przybliżaj i oddalaj a po pewnym czasie poczujesz jakąś gęstą substancje miedzy rękoma.


Deamon - czy zechciałbyś to jeszcze rozwinąć.
Ja zupełnie przypadkiem (a być może kiedyś o tym czytałem i tego nie pamiętam- nie wykluczam tego) - właśnie coś takiego odkryłem.
Po pewnym czasie takiego zbliżania i oddalania - można wyczuć tą 'gęstość' na większą odległość.
Co to dokładnie jest?
Dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1 Dzięki LucidLve za ten przydatny wpis:
Hashal
Hashal
post 16.01.2013 - 00:09
Post #18


Członek Rodziny
******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 139



Przy pracy z energią takie ćwiczenie się wykonuje w celu wytworzenia psi- balla. Kilka razy zdarzyło mi się skoncentrować tak, że energia była na tyle wyczuwalna i gęsta, że nie mogłem złączyć dłoni dopóki się nie rozproszyłem. Czułem dziwne parcie jakbym miał miedzy dłońmi balon z powietrzem.

Odnośnie przenoszenia świadomości robiłem podobne próby kilka razy na różne sposoby. W pracy próbowałem przenieść swą świadomość tak jakbym był za moimi plecami i obserwował siebie. Fajna sprawa, bo od razu momentalnie się wyciszałem i bardziej byłem skupiony na tu i teraz, co niosło se sobą cudowny spokój i wewnętrzną ciszę. Wyobrażałem swą świadomość jako medytujące drugie ciało znajdujące się w nie do namierzenia pustce gdzieś w bezkresie, które steruje ciałem fizycznym albo jako punkt będący poza mym ciałem obserwujący je z innej perspektywy. Próbowałem również to poszerzać wzlatując wyżej i wyżej ponad budynek a nawet miasta i planetę. Coś wspaniałego, byłem jednocześnie tu i tam :)





Go to the top of the page
 
+Quote Post
1 Dzięki Hashal za ten przydatny wpis:
MadziaKK
Korba-dawid
post 16.01.2013 - 17:06
Post #19


Członek Rodziny
******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 26



A czy przypadkiem to cwiczenie z dłońmi nie działa na zasadzie magnetyzmu? przepraszam za moj scpetyzm choc ciwczenie naprawde fajnie dziala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
serafis
post 16.01.2013 - 17:21
Post #20


Dusza Towarzystwa
*******
Grupa: Podróżnicy
Punkty prestiżu: 201

Notatnik


Co do przenoszenia świadomości. Gdy zasypiam po rozbudzeniu się i widzę obrazy to skupiam się na nich i jakby mnie "wciąga" do środka. Działa to też normalnie, tylko że wtedy mam za słabe dostrojenie do ld/oobe, ale czuję, że działa.
Co do ładowania się. Polecam ćwiczenie, które opisał Robert Noble, gdy był w Londynie. Skupiamy się na odczuciu w stopach (energii tak naprawdę), przenosimy wyżej, wyżej, aż do czubka głowy, cały czas skupiając się na odczuciu energii na fragmentach ciała przez które już przeszła. I potem powracamy do stóp. Powtarzamy do znudzenia się. Podobno ma to wywołać wibracje, ale nie udało mi się tego osiągnąć. Jednak miałem lepsze fazy w trakcie ld/oobe. ;)
PS zajrzyjcie do notatnika, trochę o poziomach i strukturze świata. ^^
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majin
post 31.10.2015 - 11:44
Post #21


Członek Rodziny
******
Grupa: Validating
Punkty prestiżu: 68

Notatnik


Witajcie, odświeżam temat.
Od pewnego czasu doświadczam dziwnego uczucia "wciągania" jak przerzucam świadomość. Kiedy pierwszy raz próbowałam przerzucać świadomość to szło mi to opornie i obraz szybko znikał i w efekcie bolała mnie głowa . :P Od chyba kilku miesięcy spontanicznie doświadczam przeskakiwania świadomości. Na przykład dziś, siedziałam na łóżku spojrzałam w okno, które wychodzi na podwórko, w oddali było widać budynek w którym Pani stała oparta o okno i paliła papierosa, słońce na nią padało i widać było, że się cieszy tym dniem. I w tym momencie nagle poczułam wciąganie, moja świadomość zaczęła lecieć w jej stronę i miałam taką ogromną chęć spojrzenia jej oczami. Czułam, że jak na to w pełni pozwolę to będę widzieć to co ona. To było tak silne i tak wciągające, że trudno mi było to opanować. Ale strach był silniejszy i "wróciłam" do siebie. Po prostu bałam się, że utknę w jej świadomości. Czy to jest w ogóle możliwe? Czy można utknąć w czyjejś świadomości? Czytałam o bilokacji, ale to raczej nie jest do końca to...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

 

Wersja Lo-Fi OOBE Porady Roberta Monroe Porady Brucea Moena Porady Darka Sugiera Kontakt Park